Malowanie ścian

  • Malowanie mieszkania Wrocław
  • Malowanie biura Wrocław,
  • Malowanie domu Wrocław,
  • Malowanie kamienicy, bloku Wrocław,
  • Malowanie klatki schodowej Wrocław.

Kontakt: tel. 603-916-109 mail: officeremonty@gmail.com                              Malarz Praca Belgia Malarz Niemcy Praca 

Malowaniem zajmujemy się od wielu lat na ternie Wrocławia i okolic. Dzięki zdobytemu w tym czasie doświadczeniu nasze realizacje charakteryzują się wysoką jakością i trwałością. Największą dla nas nagrodą jest dobrze wykonana praca i zadowolenie klienta. Oferujemy również pomoc przy malowaniu ścian sufitów mieszkania we Wrocławiu. Jeśli nie wiesz ile pieniędzy wystarczy na malowanie ścian w twoim mieszkaniu - zgłoś się do nas na bezpłatną wycenę malowania ścian i sufitów mieszkania we Wrocławiu. Policzymy dla Ciebie ile potrzebujesz farby i ile będzie kosztować cię robocizna - bezpłatnie dojeżdżamy dzielnice Stare Miasto, Krzyki, Śródmieście, Psie Pole, Fabryczna.

Nasze usługi świadczone na terenie Wrocławia - Malowanie

  • malowanie ścian mieszkania w starym i nowym budownictwie z dbałością o detale
  • malowanie ścian sufitu pokoju, kuchni, łazienki Wrocław
  • malowanie wzorów
  • malowanie biura, pomieszczeń magazynowych
  • tapetowanie mieszkania, ścian
  • malowanie wnętrz we Wrocławiu
  • malowanie klatki schodowej
  • wykończenia wnętrz

Końcowy efekt realizacji prac malarskich zależy od użytych materiałów, np. od rodzaju, gatunku i producenta farb ale także od malarza - firmy remontowej, której zaufasz powierzając wykonanie prac malarskich. Nasza firma pomoże Ci w wyborze koloru farby do malowania ścian mieszkania wykonując próbki na sufitach i ścianach.

Pomożemy w zakupie farb i doradzimy najlepsze materiały. Zabezpieczymy podłogę, okna, drzwi i meble przed przypadkowym zalaniem farbą w czasie prac. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą prac malarskich oraz skorzystania z formularza kontaktowego.

Oferujemy malowanie

Malowanie mieszkania, malowanie biura:

  • malowanie zabudów z płyty gipsowo-kartonowej.
  • malowanie drzwi farba olejna lub akrylową,
  • malowanie grzejników C.O,
  • malowanie lamperii i rur wodno-kanalizacyjnych,
  • malowanie okien drewnianych,
  • malowanie ścian farba akrylową,
  • malowanie ścian farba lateksową,
  • malowanie ścian farbą emulsyjną,

Malowanie domu Wrocław:

  • malowanie ogrodzeń drewnianych i metalowych,
  • malowanie ścian wewnętrznych,
  • woskowanie, olejowanie.
  • impregnacja drewna i lakierownie parkietu,
  • lakierowanie podłogi,
  • malowanie bram stalowych i drewnianych,
  • malowanie elewacji,

Malowanie elewacji kamienicy, Malowanie bloku:

  • malowanie farbą silikonową, maskującą i farbą mineralną.
  • malowanie elewacji farbą elewacyjną winylową,
  • malowanie elewacji budynków farbą elewacyjną akrylową,
  • malowanie farbą modyfikowaną, żywiczną, rozpuszczalnikową,

Malowanie wałkiem to technika nakładania materiałów lakierniczych znana już od XIX wieku.

Do najważniejszych zalet tej techniki należą:

  • dużo większa wydajność malowania niż przy malowaniu pędzlem
  • możliwość malowania w każdych warunkach
  • nie wymaga dostarczenia dodatkowej energii
  • prosty, tani sprzęt
  • łatwość malowania w różnych warunkach, również polowych
  • szczególnie przydatne do malowania renowacyjnego, do znakowania
  • dobre wykorzystanie materiału malarskiego oraz małe straty podczas malowania
  • możliwość przedłużania uchwytu ułatwiająca malowanie dużych i trudnodostepnych powierzchni bez konieczności np. stawiania rusztowania

Nie zaleca się stosowania wałków:

  • na zanieczyszczone podłoże (zanieczyszczenia nie zostaną zdyspergowane w farbie)
  • do nakładania wyrobów szybkoschnących, szczególnie tiksotropowych.
  • do gruntowania podłoża
  • do malowania w niekorzystnych warunkach atmosferycznych (brak możliwości zemulgowania wilgoci)

Malowanie natryskowe agregatem hydrodynamicznym jest nowoczesną i bardzo wydajną metodą malowania. Niezastąpione przy malowaniu dużych powierzchni: ścian, sufitów, konstrukcji, elewacji, itp. Metoda ta jest doskonała do natrysku farb, emalii, lakierów, bejc. Malowanie natryskowe zapewnia bardzo wysoką wydajność - 4 metry kwadratowe na minutę co daje od 800 do 1100 metrów kwadratowych dziennie. Metoda malowania przez natrysk zapewnia doskonale krycie, w efekcie piękną i gladką powierzchnię. Farby posiadają wiele żywych i zdecydowanych kolorów - ich wybór jest praktycznie nieograniczony.

Metoda ta umożliwia natrysk wyszczególnionych rodzajów farb:

  • farby olejno-żywiczne
  • farby bitumiczne
  • farby alkidowe (ftalowe)
  • farby chlorokauczukowe
  • farby winylowe(poliwinylowe)
  • farby epoksydowe
  • farby epoksydowo-bitumiczne
  • farby poliuretanowe
  • farby krzemianowo-cynkowe
  • farby akrylowe

Podłoże betonowe przygotowane do malowania powinno być wysezonowane (co najmniej 28 dni w 20 stp C), o odpowiedniej wytrzymałości, suche (wilgotność ok. 3 - 4 %), czyste, bez rys i spękań oraz pozbawione tzw. mleczka cementowego. Wypukle krawędzie płaszczyzn, naroża i załamania powierzchni powinny być zaokrąglone, najlepiej jeszcze przed utwardzeniem betonu. Po osiągnięciu przez beton zakładanej wytrzymałości należy powierzchnię oczyścić z wytrąceń i mleczka cementowego przecierając podłoże szczotką, w razie konieczności szczotką drucianą oraz dokładnie odpylić (szczotką z wilgotną szmatą, odkurzaczem). Tłuste i brudne plamy z podłoża można usunąć przez przecieranie szmatą z rozpuszczalnikiem (np. benzyną ekstrakcyjną). Należy pamiętać o częstej zmianie szmat tak, aby nie rozprowadzić zanieczyszczeń po czyszczonej powierzchni. Podczas odtłuszczania, malowania i schnięcia farby należy pomieszczenie bardzo dobrze wentylować (np. zapewniając przeciąg). Posadzki betonowe, w zależności od potrzeb, można malować farbami winylowymi, akrylowymi, epoksydowymi lub poliuretanowymi.

Szybki kurs malowania ścian i sufitów - porady

  1. W każdym przypadku nalezy usunąć łuszczące sie stare wymalowania, by stworzyć nowej farbie mocne, przyczepne podłoże.
  2. W razie watpliwości należy zrobić próbę odrywania paskiem taśmy samoprzylepnej. Jesli na taśmie pozostaną większe kawałki starej farby, to nie nadaje się ona jako podłoże do malowania.
  3. Szczotka i wilgotną szmatką usunąć powierzchnie zanieczyszczone. Potem całą powierzchnię tynku pokryć gruntem penetrującym.
  4. Stare warstwy farb klejowych lub wapiennychnie nadają się na podłoże pod farby emulsyjne. W każdym wypadku należy je zmyć całkowicie.
  5. Peknięcia i wgłębienia w tynku należy wydrapać i wyszczotkować. Po zwilżeniu naprawianych miejsc wyrównuje się je masą szpachlową.
  6. Przy malowaniu farbą niskorozpuszczalnikową nie trzeba przykrywac podłogi i mebli. Okleja sie tylko krawedzie listew przypodłogowych i ościeżnic.
  7. Jeśli maluje się zwykłymi emulsjami lub stosuje grunt penetrujacy, to podłogę należy zabezpieczyć folią.
  8. Gruntowanie ściany gruntem penetrującym jest zawsze godne polecenia. Grunt wzmacnia tynk i ujednolica jego chłonność.
  9. Farba rozprowadzi się równomiernie, jesli bedziemy prowadzili wałek skośnymi pociągnięciami, na krzyż. Następnie wałkuje się poziomo i na koniec pionowo.
  10. Do malowania sufitu konieczne jest stosowanie wałkaz drążkiem teleskopowym. Do pomalowania krawędzi potrzebujemy małej rolki lub pędzla.

Jak działają na nas kolory?

Kolory wpływają na nasze nastroje i odczucia. Niebieski, jak wiadomo, działa uspokajająco. Mówi się także, że odcienie zieleni działaja na człowieka odprężająco i relaksująco. Kolor żółty, pomarańczowy i czerwony, jako kolory ciepłe i witalne, kojarzą się ze słońcem i aktywnością. Czerwień może niekiedy nawet wywoływac agresję. Ostatecznie o doborze kolorów rozstrzyga nasz gust. Przy kolorystycznej aranżacji mieszkanianalezy jednak pozwolić się zainspirować przykladowymi rozwiązaniami. Prospekty dużych producentów farb proponuja wiele palet kolorów w stylistycznie zharmonizowanych odcieniach, umozliwiających tworzenie doskonałych kombinacji. Dochodzą do tego fotografie przykładowych pomieszczeń. Dodane do nich zazwyczaj skale kolorów (kolorniki) można przyłożyc do swoich ścian, zasłon i mebli i sprawdzic efekt danej kombinacji.  Kolorniki zabieramy także ze soba kupując meble, tkaniny dekoracyjne i dywany. Jeszcze bardziej poglądowe są oryginalne wzory kolorów wybranych farb na ściany i sufity. Niektórzy producenci farb oferują buteleczki z próbkami farb, z których można sobie przygotować własne próbki kolorów. Malujemy nimi po prostu kawałek tapety i przykładamy do mebli, tkanin, dywanów.

Jak malować farbą emulsyjną na ściany i sufit mieszkania?

Powszechnie dziś stosowane farby na ściany i sufity to farby na bazie emulsji tworzyw sztucznych. Składniki tych farb nie są w nich rozpuszczone - jak np.  w lakierach - lecz stanowią zawiesinę, tzn. bardzo drobne cząsteczki unoszą się w wodzie, stanowiącej główny składnik farby, nie ulegając osadzaniu lub odmieszaniu. Spoiwem w tych farbach są żywice akrylowe lub lateks. Na regałach marketów budowlanych i sklepów z farbami znajdziemy tzw. płynne emulsje. Są to gotowe do użycia białe farby sufitowe i ścienne do wnętrz. Ich ważną cecha jakościową jest odporność na czynniki mechaniczne, mająca bardzo szeroki zakres: od odporności na scieranie poprzez odporność na zmywanie, aż po odporność na szorowanie - to cechy farb szczególnie odpornych mechanicznie. Inna cechą jakościową jest wydajność. Tanie farby emulsyjne trzeba często nakładac kilkukrotnie, zanim uzyska się właściwe krycie. Droższe farby, kryjące już jednowarstwowo, okazuja się z tego punktu widzenia korzystniejsze, nie mówiąc już o oszczędności robocizny. Ponieważ klasyczne farby emulsyjne podczas malowania zawsze trochę rozpryskują się lub kapią, trzeba podłogę i meble przykryć folią lub papierem. Niebezpieczeństwo rozprysków jest znacznie mniejsze przy malowaniu tzw. farbami tiksotopowymi. farby te mają bardziej gęstopłynną konsystencję i dzięki temu kryja również lepiej niż zwykłe farby emulsyjne. Te bardziej gęste warianty farb emulsyjnych nazywa się również farbami kompaktowymi. Jako rozwinięcie farb emulsyjnych tiksotorpowych lub kompaktowych są obecnie częściej oferowane także farby żelowe. Farby te mają kosystencję twardej galarety. Nie kapia prawie wcale, nawet przy malowaniu sufitu. Mimo to farby te dają się doskonale rozprowadzać. Stosowanie tej stosunkowo drogiej odmiany farb emulsyjnych pozwala na całkowicie zrezygnowac z pracochłonnego przykrywania podłogi i mebli. Równiez siła krycia tej farby jest optymalna- wystarcza jednokrotne malowanie. O ile zwykłe farby emulsyjne trzeba zmieszać z pastą pigmentową, by w razie potrzeby zamiast bieli otrzymac pożądany odcień, o tyle tiksotropowe i żelowe farby emulsyjne są w postaci gotowej do użycia, w wielu różnych kolorach. Przy stosowaniu tych farb można bez problemu dokupic dalesze puszki o zagwarantowanym takim samym kolorze. Jeśli natomiast stosuje sie farby specjalnie mieszane, to trzeba całość sporządzić na raz. Przy ponownym mieszaniu nie da się bowiem uzyskać dokładnie tego samego odcienia.

Obok koloru bardzo ważnym dla efektu malowania ściany lub sufitu jest również stopień połysku powierzchni farby. Standardowe farby emulsyjne mają po wyschnięciu powierzchnię matową. Powierzchnia tej farby ma nieregularną drobną strukturę, odbijającą światło we wszystkich kierunkach. Jeśli emulsja wysycha ze stosunkowo gładką powierzchnią, to ma ona płysk jedwabisty. Światło tu jest odbijane pod różnymu kątami, ale mniej chaotycznie niż w wypadku farb matowych. Jesli sucha powierzchnia ma powierzchnię lustrzanie gładką to mówimy o wysokim połysku. Wtedy światło padające na powierzchnię jest odbijane całokowicie w jednym kierunku.

Dopóki farby emulsyjne nie wyschną, są wodorozcieńczalne. Nieco zagęstniałej farbie można przywrócić odpowiednią do malowania konstystencję przez dodanie wody. Rozpryski i plamy farby mozna zazwyczaj usunąć bez problemu wilgotna szmatką lub gąbką. Pedzle i wałki nalezy po użyciu wymyć w dużej ilości wody. Na czas kilkudniowych przerw w pracy można pędzle i wałki zamknąć  mozliwie szczelnie w woreczkach foliowych.

Jakie są rodzaje lakierów?

Oprócz emulsji, które dają się stosować uniwersalnie na prawie wszytskie podłoża, równie wielostronnymi materiałami malarskimi są lakiery. Lakiery można nakładać na podłoża mineralne, na tapety drewno, tworzywa sztuczne i metale. Lakier szczelnie pokrywa powierzchnię i chroni i upiększa.

Każdy lakier ma 3 główne składniki: rozpuszczalnik spoiwo i pigmenty. Do tego dochodzą jeszcze różne dodatki uszlachetniające. Spoiwo powoduje, że po odparowaniu rozpuszczalnika na lakierowanym podłożu powstaje szczelna błona, w której równomiernie rozłożony jest pigment. Pigment nadaje lakierowi kolor i chroni powierzchnie drewna przed niszczącym działaniem promieni nadfioletowych. Dodatki uszlachetniające służą głównie poprawie właściwości lakieru podczas malowania.

Jakie materiały malarskie używać do powierzchni drewnianych?

Podczas  gdy lakiery po odparowaniu rozpuszczalnika tworzą stosunkowo grubą warstwę, to lazury pozostawiają na powierzchni jedynie cienka powłokę. Lazury pozwalaja zachowac naturalną struktrę drewna, sa otwarte dla dyfuzji, a mino to zapewniaja trwałą ochronę. Cienka powłoka ochronna nie jest tak odporna mechanicznie jeak warstwa lakieru, ale za to nie może też ulec złuszczeniu. Jeśli bedzie kiedyś odświeżenie lazury, to zbędne bedzie mozolne szlifowanie powierzchni. Wystarczy tylko uszorstnic powierzchnię przez przetarcie papierem sciernym i nałożyc nową powłokę lazury. Lazury nadają się na wszystkie powierzchnie mebli i drewna niepodlegające stale silnym narażeniom jak np szafy lub panele sufitowe bądź ścienne.

Olej do drewna

Olej chroni drewno, wnikając głęboko w jego pory, tam się powoli utwardza, nie tworzy jednak żadnej powłoki. Po olejeniu powierzchnia drewna błyszczy jedwabiście i jest otwarta dla dyfuzji. Przy narażeniu mechanicznym olej jednak ulega powolnemu ścieraniu. Dlatego olejenie nalezy powtarzać co mniej więcej 6 miesięcy. Tak duże nakłady na pielegnację ograniczają stosowanie tej metody konserwacji drewna.

Woski

Produkty woskowe są z reguły przyjazne środowisku i nieszkodliwe dla zdrowia. Materiały te nadają się jednak tylko do mało narażony na czynniki zewnetrzne powierzchniach mebli. Wiekszość wosków można nakładać w postaci płynnej i wnikają one głęboko w drewno. Jako zabieg przygotowawczy zaleca się olejenie drewna. Po wyschnięciu wosku szczotkuje sie powierzchnię drewna w kierunku słojów, otrzymując równomiernie połyskującą powierzchnię. Warstwa wosku pozostaje jednak miękka i przy narażeniu namechanicznym łatwo się ściera. Jeśli raz zdecydujemy się na konserwację woskiem, to musimy na zawsze pozostać przy tej metodzie- drewno woskowoane bowiem nie da się juz pomalować, gdyz lakiery i lazury nie bedą się na nim trzymały.

Bejcowanie

Jesli przed nałożeniem powłoki ochronnej chcemy powierzchnię drewna zabarwić, to stosuje sie do tego celu bejce. Istnieją gotowe do uzycia bejce na bazie rozpuszczalnikóworaz bejce w postaci proszku do rozpuszczenia w wodzie. Wadą bejc wodnych jest to, że włukna drewna przy bejcowaniu pęcznieją i przeszlifowana powierzchnia jest po bejcowaniu znów szorstka. Po bejcowaniu jesli chcemy uzyskac powłoke ochronną, mozna powierzchnię pomalowaćlakierembezbarwnym lub bezbarwna lazurą. W innym wypadku mozna powierzchnię wykończyćprzez olejenie lub woskowanie.

Jakie odpowiednie pędzle i wałki stosować do malowania ścian w mieszkaniu?

Najwazniejszym narzedziem do malowania jest wciąż jeszcze pędzel. Dobre pędzle wykonane są ze szczeciny świńskiej. Nerkowaty przekrój włosa szczeciny zapewnia temu naturalnemu włosi wysoką spreżystość. Włos jest po długości stozkowaty i zakończony trzema lub czterema cieńszymi włuknami. Jest to tzw. chorągiewka, która umożliwia równomierne rozprowadzanie nakladanej farby. Drobnołuskowa powierzchnia szczeciny zapewnia dobrą przyczepność farby. Klasyczna forma pędzla jest pędzel pierścieniowy, w którym włosie jest zazwyczaj mocowane przez owinięcie sznurkiem konopnym. Poza tym istnieje wiele pędzli płaskich różnej szerokości, w których włosie utrzymywane jest przez blaszaną skuwke. Podczas kupowania pedzla nalezy sprawdzić, czy włosie ugina się równomiwernie, jest sprężyste i niezbyt miekkie. Przy naciskaniu pedzlem na powierzchnię dłoni powinien się on tylko nieznacznie rozszerzać.

Jesli trzeba pomalować duże powierzchnie, korzystaj zazwyczaj z wałków malarskich. Do malowania dużych powierzchni ścian i sufitów opracowano nawet specjalne systemy, w których farba podawana jest ciągle pompą na wałek. Urządzenia takie moga byc przydatne jednak przede wszystkim profesjonalistom.Najbardziej znany jest wałek futrzany, który zaczął byc popularny wraz z wejsciem na rynek tapet strukturalnych do malowania. Mimo że później w handlu pojawiło sie wiele innych rodzajów wałków futrzanych, to owcze runo wciąż zajmuje pierwsze miejsce wśród wysokowartościowych wałków malarskich. Ma ono najlepsze właściwości pod względem zdolności nabierania i utrzymywania farby, a przy tym pozostawia na malowanej powierzchni nadzwyczaj dobrą strukturę. Z drugiej strony jednak ten wymagający i stosunkowo wrażliwy produkt naturalny musi być specjalnie pielęgnowany. Bardziej odporne okazały się walki z nylonu, dające też dośc dobre wyniki malowania. Ale i tu, jak w przypadku pędzli, nasuwa się pytanie , czy bedąc jedynie uzytkownikiem okazjonalnym, powinniśmy sięgać po narzedzia malarskie najwyższej jakości. Ze względu na wysokie zuzycie wody potrzebnej do wymycia wałka powinniśmy chyba raczej stosować tańsze wałki jednorazowego użytku.

Jak dobrze malować ściany mieszkania, biura?

Chcąc pomalować sufity i ściany swojego mieszkania na biało lub kolorowo, trzeba się zdecydować, czy bedziemy malować bezpośrednio na ścianie, czy też użyjemy podłoża tapety strukturalnej. W pierwszym przypadku należy szczególnie dokładnieprzygotowac ścianę, gdyż po malowaniu każda nierówność będzie widoczna. Należy powierzchnię starannie wygładzic i wyszlifować. Jeśli podłoże zostało wcześniej wytapetowane, to nakład na przygotowanie będzie nieco mniejszy.

Do malowania farbami emulsyjnymi nadają się zasadniczonastępujące podłoża: beton, beton komórkowy, mur ceglany, piaskowiec, tynk cementowy, tynk mineralny, tynk na żywicach sztucznych, tynk gipsowy, płyty gipsowo kartonowe lub gipsowo-włóknowe, tapety tekstylne i winylowo piankowe oraz dobrze trzymające się stare powłoki malarskie.

Dla osiągnięcia optymalnych wynikówpracy należy najpierw dokładnie sprawdzić podłoże. Sprawdzamy wzrokowo, czy nie występuja przebarwienia, zanieczyszczenia, tłuste plamy, wykwity, odstające tapety lub łuszcząca się stara farba. Przez próbe ścierania ciemnym suknemstwierdza się, czy stara farba nie kreduje, czy też tynk nie sypie się lub wykrusza.

Próba drapania czubkiem nożalub śrubokrętapozwala ocenić, czy może cały tynk nie jest zmurszały i nie stanowi odpowiednio mocnego podłoża. Opukując tynk grzbietem palców, można stwierdzić ponadto, czy tynk jest mocno połączony ze ścianą- w miejscach w których odstaje, odgłos jest głuchy.

Przy starych powłokach malarskich zaleca się sprawdzenie przez próbe odrywania, czy stara farba trzyma się mocno. W tym celu przykleja się, pocierając palcem, kawałek taśmysamoprzylepnej i następnie odrywa go jednym szarpnięciem. Jeśli na taśmie pozostają kawałki farby, to podłoże należy najpierw ustabilizować.

Jak przygotować tynki wewnętrzne mieszkania, biura do malowania farbą emulsyjną?

Przed malowaniem zupełnie swieżego tynku należy odczekać prznajmniej dwa-trzy tygodnie, aby tynk całkowicie wysechł. Następnie należy go pokryc gruntem penetrującym. Grunt zamyka silnie chłonne podłoża, dzięki czemu nakładana później farba nie wysycha zbyt szybko i dobrze łączy się z tynkiem. Następnie nalezy naprawić masą szpachlową pozostałe jeszcze ewentualne peknięcia i wgłębienia. Pęknięcia nalezy najpierw wydrapać krawędzią szpachelki i oczyścić szczotką, aby usunąć luźne cząstki. Stary tynk należy najpier zmiesć i odkurzyć na całej powierzchni. Potem gruntuje się go tak jak tynk nowy i  w następnym kroku zaszpachlowuje pęknięcia i wgłębienia. Aby masa szpachlowa dobrze się trzymała, należy uprzednio zwilżyć tynk pędzlem.

Jak przygotować starą farbę do malowania świeżą?

Stare wymalowania z farb klejowych nie nadają się na podłoża do malowania farbami emulsyjnymi. Farba szybko by się na nich złuszczyła. dlatego ściany należy najpierw zmyc wodą i ostra szczotką. Czy ściana jest pomoalowana farbą klejową można stwierdzić, pocierając ją mocno kciukiem. Jeśli palec będzie biały, jest to farba klejowa. Dla pewności mozna też ścianę zmoczyć pedzlem . Jeśli woda szybko wsiąka , pozostawiając ciemną, mulistą plamę, wskazuje to jednoznacznie na farbe klejową. Stare wymalowania farbami wapiennymi, spotykane często w piwnicach lub spizarniach starych domów, nie są także odpowoiednio mocnym podłożem dla farb emulsyjnych. Należy je zmyć, podobnie jak farby klejowe. Następnie podłoże maluje się gruntem penetrującym. Tłuste plamy na tynku usuwa się ciepłą wodą i domowym, detergentowym środkiem do mycia naczyć. W przypadku zapleśnień należy najpier ustalić, czy ściana nie jest trwale zawilgoconawskutek wadliwej izolacji - przed malowaniem trzeba znaleść i usunąć przyczynę. Suche ściany z plamami oczyszcza się i pokrywa gruntem penetrującym.

Jak przygotować ściany wytapetowane do malowania?

Jeśli sufit i ściany pokryte są tapetami nienadającymi się do malowania, to należy te tapety zerwać. W tym celu tapetę drapie się skrobakiem do tapet lub wałkiem iglastym, a następnie smaruje środkiem do usuwania tapet. Zmiękczone pasy pasy tapety dają się wtedy łatwo zdzierać. Przywarte resztki usuwa się szpachelką. Jeśli trzeba usunąć tapety z wiekszej powierzchni albo te mamy klika warstw tapet, które nie dają się nawilżyć, to dobrym rozwiązaniem jest uzycie urządzenia do czyszczenia parą. Goraca para oddzieli od tynku nawet bardzo mocno trzymające się tapety. Tapety nadające się do malowania należy zbadać przez opukanie w poszukiawniu miejsc odklejonych. W miejscach tych nalezy tapetę naciąć na krzyz i podsmarować klejem albo wstrzyknąć klej strzykawką. 

Jak malować ściany mieszkania, biura farbą emulsyjną?

Zagruntowanie tynku gruntem penetrującym jest z zasady godne polecenia. Dopiero na tak przygotowane podloże nakłada się farbę. Ilosc potrzebnej farby zalezy o rodzaju i struktury malowanej powierzchni. Dane o wydajności farb emulsyjnych odnoszą się zazwyczaj do powierzchni gładkich. Jesli malujemy natomiast tapetę strukturalna lub suroy tynk, to wydajnośc farby może się znacznie zmniejszyć. Oblicz najpierw powierzchnię malowanego pomieszczenia według wzoru: obwód razy wysokość, minus powierzchnia okien i drzwi, plus powierzchnia sufitu. Kupuj zawsze nico więcej farby, niz by to wynikało z kalkulacji. Praktyka wykazuje, że zużycie farby na narożniki i krawedzie jest zawsze większe niż na równą powierzchnię. Malując po raz pierwszy ścianę lub tapetę strukturalną, trzeba malowanie wykonac dwukrotnie. Przy pierwszym malowaniu farbe rozcieńcza się, dodając 10 % wody, w drugim maluje się farba nierozcieńczoną. Farby emulsyjne należy z zasady dobrze wymieszać przed malowaniem, gdyz pigmenty maja skłonność do osadzania się w pojemniku. Najlepiej wymieszać mieszadłem osadzonym w wiertarce. Ważnym narzędziem do malowania jest walek malarski i kratka ociekowa. Kratkę wstawia się w pojemik i wałek zanurzasię w farbietylko tyle, by farba pokryła jedną trzecią wałka. Przez klikakrotne przetoczenie wałka po kratce uzyskuje się równomierne rozprowadzenie farby na wałku. zawsze należy najpierw malować sufit, a potem sciany. Do malowania sufitu nalezy stosować drążek teleskopowy, pozwalający malować wygodnie bez drabiny. Malujemy odcinkami, na krzyż. Narozniki i krawedzie należy wcześniej pomalować mniejszym wałkiem lub pędzlem. Lepiej stosować do tego także wałek, gdyż niekiedy struktura pociągnięć pędzla może się potem odróżniać od całości. Gdy sufit jest gotowy, można zabrać się ściany. Farbe nanosi się skośnymi, krzyżującymi się pasami. Potem wałkuje sie poziomo, by równomiernie rozprowadzić farbę, a na koniec wyrównuje ostatecznie pionowymi ruchami. Czy udało się farbe rzeczywiście rozprowadzić równomiernie, mozna na ogół stwierdzić w jasnym świetle dziennym. I wtedy, po wyschnięciu farby może się okazać, że krycie nie jest we wszystkich miejscach jednakowe. Nie da się wtedy uniknąć powtórnego malowania. Praktyka swiadczonych przez Nas usług malarskich wykazuje,  że w większości wypadków należy lepiej od razu zdecydowac się na dwukrotne malowanie. Chąc malować tylko raz, mamy skłonność do nakładnia zbyt dużo farby. Łatwo wtedy o zacieki i rozpryski, a struktura tapety w niekturych miejscach zostaje calkowicie zakryta.

Jak profesjonalnie wytapetować ściany mieszkania, domu, biura?

Przy tapetowaniu nalezy pracować szczególnie starannie, gdyż niewłaściwie położona tapeta będzie nas potem długo irytowała. Najważniejszym warunkiem udanego tapetowania jest mocne, gładkie i równomiernie chłonne podłoże. Istniejące warstwy malarskie muszą być odporne na zmywanie i wykazywać dobra przyczepność.
Wodorozpuszczalne farby klejowe nalezy bezwzględnie zmyć. Farby olejne i lakiery nalezy zmatować przez przeszlifowanie lub usunąć wodorozcieńczalnym zmywaczem do lakierów. Na zakończenie nalezy ściany zagruntować, aby wzmocnić podłoże i wyregulować jego chłonność. Idealnie nadaje się do tego celu rozcieńczony klej do tapet. Na chropowate podłoża można nałożyć masę papierową w celu zamknięcia porów. Pokrycie gruntem penetrującym jest celowe jedynie w wypadku płyt gipsowo-kartonowych lub tynków silnie chłonnych lub pylących. Inna mozliwość stanowi nałożenie specjalnego gruntu do tapet. Jednakże zmniejsza on - podobnie jak grunt penetrujący - chłonność podłoża, co stwarzakrytyczne warunki zwłaszczaprzy wytłaczanychtapetach papierowych.

Po zdecydowaniu się na określoną tapetę nalezy najpierw obliczyć, ile będziemy jej potrzebować. Najlepiej oczywiście obliczać możliwie dokładnie. W tym celu obwód pomieszczenia - bez drzwi i okien dzieli się przez szerokośc rolki tapety: w ten sposób otrzymujemy  liczbę potrzebnych pasów. Ile pasów da się wyciąćz jednej rolki, wynika z długościtapety w rolce i wysokości pomieszczenia plus 10 cm naddatku. Przy długości tapety w rolce nieco ponad 10 m (co przy wysokości mieszkania 2,4 mdaje 4 pasy z jednej rolki) potrzeba więc 9 rolek. Lepiej kupić w takim wypadku jeszcze dodatkowo dziesiątą rolkę, by mieć rezerwę.

  • Ewentualne plamy rdzy i wilgoci na ścianie należy odizolować. Do tego celu nadaje się grunt izolujący lub zastępczo lakier do okien.
  • Przy odstającym tynku: wszystkie luźne partie tynku zeskrobać lub obi, następnie wyrównać szpachelkąwypełniającą lub wygładzającą
  • Szpachlówkę nakłada się i wyrównuje szpachelką lub packą. Gdy już trochę zwiąże można ją wygładzić wilgotną gąbką lub pędzlem.
  • Po wyszpachlowaniu ścian przeszlifować jej powierzchnię. Nierówności uwidoczniają się doskonale przy stycznym oświetleniu ścian.
  • Sposób gruntowania zależy od rodzaju podłoża i typu tapety.

Przed przystapieniem do tapetowania należy dokładnie przestudiować zalecenia producenta: jeśli nasza tapeta ma przesunięty układ raport wzoru, należy przy odcinaniu każdego pasa dodać połowę raportu wzoru, jesli deseń jest odwracalny, należy co drugi pas przyklejac do góry nogami. Zwłaszcza w przypadkutapet wytłaczanych ważne jest równiez prawidłowe postępowanie przy smarowaniu tapety klejem: krytycznym momentem przy tego typu tapety jest zmięknięcie, gdyż wytłoczenia, trwałe w stanie suchym, stają się wtedy bardzo wrażliwe na zgniecanie. Dlatego do takich tapet należy stosować kleje o małej zawartości wody, by nie powodować rozpuszczenia jej struktury i nadmiernego romiękania ( nie stosowac klejów do nakładania mechanicznego i specjalnych klejów szybkorozpuszczalnych!) Klej nakładać osobno na każdy pas. Prowadzić przy tym pędzel zawsze od środka do zewnątrz, układając smarowany pas równo. trzeba dokładnie dotrzymywać zalecanego czasu mięknięcia: z zasady należy dążyć do takiego zharmonizowania rytmu smarowania i przyklejania, by wszystkie pasy miękły jednakowo długo. Podczas klejenia konieczna jest tez staranność: tapety wytłaczane nalezy trzymać luźno w ręce, a do ich dociskania stosować wałek futrzany.

Cennik - Ile kosztuje malowanie ścian we Wrocławiu?

1. Malowanie na biało (dwukrotne) 6 zł / m2
2. Malowanie kolorem (dwukrotne) 8 zł / m2
3. Malowanie wielokolorowe (dwukrotne – 3 i więcej kolorów) 10 zł / m2
4. Malowanie agregatem powyżej 3000m 2,75 zł / m2
5. Gruntowanie 2. zł / m2
6. Mycie ścian 2 zł / m2
7. Skrobanie ścian 6 zł / m2
8. Mycie + Skrobanie 7 zł / m2
9. Lakierowanie parkietu (farby olejne) 10 zł / m2
10. Akrylowanie (przy listwach i oknach) 3,80 zł / mb.
11. Naprawa małych uszkodzeń na ścianach (zadrapania) 6 zł / m2
12. Naprawa średnich uszkodzeń na ścianach 10 zł / m2
13. Naprawa dużych uszkodzeń na ścianach 20 zł / m2
14. Malowanie grzejników (żebro) 6 zł / m2
15. Malowanie okien skrzynkowych 75 zł
16. Malowanie okien zespolonych 55 zł
17. Malowanie rur 7,75 zł / mb.
18. Tapetowanie ścian 9,80 zł / m2
19. Zrywanie starych tapet 3,80 / m2
20. Wykonanie gładzi dwukrotnie 16 -21 zł / m2
21. Malowanie poręczy/balustrad 30 zł / mb.
22. Malowanie drzwi 38 zł
23. Malowanie drzwiczek rewizyjnych 20 zł
24. Opalanie farb z powierzchni drewnianych 40 zł / m2